joi, 2 decembrie 2010

Lectia 52

LECŢIA 52
Recapitularea de astăzi parcurge aceste idei:

<6> "Sunt indispus pentru că văd ceva ce nu se află acolo."
Realitatea nu este niciodată înfricoşătoare. Este imposibil ca ea
să mă poată indispune. Realitatea aduce numai pace desăvârşită.
Când sunt indispus, se datorează întotdeauna faptului că am înlocuit
realitatea cu iluzii născocite de mine. Iluziile indispun, deoarece le-am
dat realitate şi privesc astfel realitatea ca o iluzie. Nimic din
creaţia lui Dumnezeu nu este afectat în vreun fel de această
confuzie a mea. Sunt mereu indispus de nimic.

<7> "Văd numai trecutul."
Privind în jur, eu condamn lumea pe care o văd. Numesc asta
vedere. Folosesc trecutul ca argument împotriva oricărei fiinţe şi
oricărui lucru, făcându-mi-i duşmani. Atunci când mă voi ierta şi îmi
voi aminti cine sunt, voi binecuvânta pe oricine şi orice văd. Trecut
nu va mai exista şi, prin urmare, nici duşmani. Voi privi cu iubire tot
ce am omis să văd până acum.

<8> "Mintea mea este preocupată de gânduri trecute."
Văd numai propriile mele gânduri, iar mintea mea este
preocupată de trecut. Atunci, oare ce pot vedea aşa cum este? Să-mi
aduc aminte că privesc trecutul pentru a împiedica prezentul să
mijească în mintea mea. Fie să înţeleg faptul că încerc să folosesc
timpul împotriva lui Dumnezeu. Fie să învăţ să renunţ la trecut,
dându-mi seama că, prin aceasta, eu nu renunţ la nimic, căci renunţ
la nimic.

<9> "Nu văd nimic aşa cum este acum."
Dacă nu văd nimic aşa cum este acum, se poate spune, pe bună
dreptate, că nu văd nimic. Pot vedea numai ceea ce este acum.
Alegerea nu se face între a vedea trecutul sau prezentul, ci numai
între a vedea sau nu. Ceea ce am ales să văd m-a costat viziunea.
Acum voi alege din nou, pentru a vedea cu adevărat.

<10> "Gândurile mele nu înseamnă nimic."
Nu am gânduri particulare, cu toate că numai de gânduri
particulare sunt conştient. Ce pot însemna aceste gânduri? Ele nu
există, deci nu înseamnă nimic. Totuşi, mintea mea este parte din
creaţie şi parte din Creatorul ei. Să nu mă raliez eu, mai degrabă,
gândirii universului, decât să ascund tot ce-mi aparţine cu adevărat,
prin gândurile mele "particulare", jalnice şi lipsite de sens?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu