duminică, 31 octombrie 2010

Lectia 21

LECŢIA 21
"Sunt hotărât să văd lucrurile altfel."

Ideea de astăzi este evident o continuare şi o prelungire a celei precedente. De data aceasta însă, pe lângă aplicarea ideii la diferite situaţii, pe măsură ce apar, sunt necesare perioade aparte de cercetare a minţii. Se recomandă insistent cinci perioade de exersare, de câte un minut fiecare.
În perioadele de exersare, începe prin repetarea ideii în sinea ta.
Apoi, închide-ţi ochii şi cercetează-ţi atent mintea pentru a găsi situaţii trecute, prezente sau anticipate care îţi stârnesc supărarea. Aceasta poate lua forma oricărei reacţii, de la iritare uşoară la furie. Gradul emoţiei pe care o trăieşti nu contează. Vei deveni din ce în ce mai conştient de faptul că o uşoară tresărire de indispoziţie nu este nimic altceva decât un văl aruncat deasupra furiei intense.
De aceea, încearcă să nu laşi să-ţi scape, în perioadele de exersare, cele mai "mărunte" gânduri de supărare. Adu-ţi aminte că nu recunoşti de fapt ceea ce îţi stârneşte supărarea, iar nimic din ce crezi în această privinţă nu înseamnă nimic. Vei fi probabil tentat să stărui asupra unor situaţii sau persoane mai mult decât asupra altora, pe falsul motiv că acestea ar fi mai "evidente". Nu este aşa. Ai de a face doar cu un exemplu al credinţei că unele forme de atac sunt mai justificate decât altele.
Cercetându-ţi mintea pentru a găsi toate formele în care se prezintă gândurile de atac, reţine-l pe fiecare în minte, în timp ce spui în sinea ta:

"Sunt hotărât să-l (s-o) văd pe ....... (numele persoanei) altfel."
"Sunt hotărât să văd ....... (specifică situaţia) altfel.

Încearcă să fii cât mai specific cu putinţă. Poţi, de exemplu, să-ţi concentrezi supărarea asupra unui anumit atribut al unei anumite persoane, crezând că supărarea este limitată la acest aspect. Dacă percepţia ta suferă de această formă de distorsiune, spune:

"Sunt hotărât să văd ....... (specifică atributul) la ....... (numele persoanei) altfel."

Un comentariu:

  1. Draga Felicia,eu incerc de mai bine de 1 an si jumatate sa uit si sa nu mai fiu suparata din cauza cuiva care a murit si eu am aflat dupa 5 luni.In acest timp eu am asteptat cuminte si pozitiva cu speranta ca totul va fi bine asa cum am stabilit de coumn acord.
    Pt ce m-am mai intalnit cu aceasta persoana daca tot nu am putut face nimic.
    Care este invatatura pe care ar trebui sa o trag?
    Ce ar trebui sa fac si sa inteleg din aceasta experienta?
    Cu adevarat vreau si sunt hotarata sa vad altfel situatia,adica rezolvata sa-mi gasesc linistea.
    Dar daca persoana a murit si eu am atatea nelamuriri,atatea lucruri nespuse,toate lasate in suspensie,cum sa mai pot inchide capitolul.
    Sunt un simplu om si nu inteleg ce a vrut Tatal Ceresc sa ma invete,prin cunoasterea acestui om?
    Repet nu inteleg nimic toata asteptarea aceasta,toate sperantele naruite,toate planurile,aflarea tarzie a mortii acestuia?
    Oare voi afla vreodata raspunsul la aceste intrebari,imi voi gasi vrodata linistea?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere